venerdì 14 febbraio 2014

Valentine's day

Hola!
Tonight I am going out with my boyfriend, but since he is a bit late I have got some time to share with you my thoughts on Valentine's Day.


I have never talked about my relationship with Giuseppe here and I am not going to do that on Valentine's Day (that would be very pathetic). Today I am talking to those who are single, who may feel sad or depressed because of this festivity.
This morning in fact I was thinking that I don't care about Valentine's Day at all, because nothing ever changes today with Giuseppe. It's just an occassion for people to sell something.
I just thought that celebrating Valentine's Day alone is a proof that you have been honest to yourself. So many fake couples celebrate Valentines Day! I even read about people getting together not to spend this day alone! I thave this feeling that people consider being in a relationship cooler that being single.
But still how many chances are there to meet the person you will fall in love with?
Everybody let's celebrate this festivity with honesty, without any exhibitionism or useless depression. 

------

Hola!
Stasera esco con il mio ragazzo, ma siccome farà un po' di ritardo ho qualche minuto per aggiornare il blog e condividere con voi certe mie riflessioni su San Valentino.

Non ho mai parlato della mia relazione con Giuseppe nè lo farò il giorno di San Valentino perché sarebbe una cosa molto patetica. Oggi mi rivolgo soprattutto ai single, a quelli che avvertono questa festa come "delusione" o motivo di tristezza.
Stamattina infatti mi sono resa conto che San Valentino per me non conta nulla. Nulla cambia, nel mio rapporto con Giuseppe, il giorno di San Valentino. E' solo un'occasione come tante per far vendere qualcosa in più ai commercianti.
Pensavo piuttosto che festeggiare un San Valentino da single è occasione per provare di essere stati sinceri con se stessi. Quante coppie fasulle infatti festeggiano San Valentino! Leggo addirittura di gente che si mette insieme pur di non passare questa giornata da soli. Avverto come la sensazione che essere single sia percepito come svantaggioso rispetto all' avere una relazione.
Ma d'altronde quante probabilità ci sono di incontrare la propria anima gemella? 
Cerchiamo di vivere questa giornata con sincerità, senza esibizionismi o depressioni inutili.  

Nessun commento:

Posta un commento